Penjimatan Extreme RM 36.00 petrol ...gerak sejauh lebihkurang 460km

Salam sejhtera warga Malaysia..Saya percaya anda semua sehat walafiat disamping keluarga tersayang. Musim PKP ni macam-macam aktiviti yang boleh kita lakukan dirumah..antaranya bersukan,mengemas,berinteraksi bersama keluarga maalumlah sebelum ni kita agak sibuk dengan urusan kerja masing-masing dan tak ketinggalan juga mengira baget untuk macamana agar perbelanjaan semasa boleh reduce kepada yang lebih jimat lagi.

Apa yang saya ingin kongsikan kali ini adalah soal PENJIMATAN. Ya lah..kalau PKP dilanjutkan lagi sehingga beberapa bulan akan datang, besar kemungkinan kita akan hadapi sedikit masalah berkaitan dengan sosio ekonomi keluarga. PENJIMATAN yang saya fokuskan disini adalah kos penggunaan bahan api bagi kenderaan yang kita gunakan untuk bergerak kesana kesini membeli barang keperluan dan sebagainya.

Tadi pagi, nak keluar pegi beli belanja rumah..start enjin kereta..icon minyak kereta berkelip dan menyala warna oren, ini langsung menunjukkan bahawa minyak dalam tangki kritikal  Travel Range pun dah blank, so saya bergegas ke Station Minyak dengan jarak lebihkurang 2km dari rumah. setibanya disana , terus bagi KAD dengan cashier dan isi penuh tangki...

WAH....saya terkejut..!!!!
Pam berhenti secara automatik tandanya tangki penuh..saya tengok meter Pam..hanya RM36.00..Biar Betul...
Masuk Dalam kereta , start Enjin dan tengok Travel Range SATU LAGI KEJUTAN
Wow...Boleh bergerak Sejauh 476KM.... wow!!!...Jimat Tak Jimat..
Anggaran perjalanan dengan Petrol yang baru di isi tadi lebihkurang 460Km,sebab masi ada sedikit lagi minyak dalam tangki tadi...
...Berbaloi Sungguh..


SENARAI HARGA KERETA PERODUA SANDAKAN

Comments

Popular posts from this blog

Tempah Kereta PERODUA secara Online, Daftar selepas tamat PKP